Friday, September 12, 2008

Adobe Photoshop

Teringat kenbali beberapa tahun dahulu, ketika itu aku tahu Photoshop adalah satu aplikasi yang seringkali jadi pilihan ramai, 
tapi saat itu aku kurang mahir dan bolehlah dianggap terlalu dangkal ilmu yang ada, dan aku juga harus berterima kasih pada rakan-rakan lain yang telah banyak memberi tunjuk ajar sehingga aku sekurang-kurangnya boleh menggunakannya.

Dan bagi aku sendiri, apalah gunanya jika kita diajar atau cuba belajar tanpa mahu mencuba sendiri, mungkin 85 % kemahiran yang diperolehi adalah dari keinginan untuk mencuba dan melakukankannya secara praktikal berbanding dari hanya belajar , membaca tanpa sedikit pun mahu mempraktikkannya.

satu pesan aku kepada mereka yang ingin menguasai perisiaan inirajin-rajnlah mencuba , bila kita gagal melakukannya untuk pertama kali, mungkin percubaan seterusnya akan membuahkan hasil yang kita kehendaki.
"practice make perfect"


No comments: